Statut

Na temelju članka 13. Zakona o udrugama („Narodne novine“ broj 74/14, 70/17, 98/19, 151/22) te članka 37. Statuta udruge CeliVita – Život s celijakijom (dalje u tekstu: Udruga), Skupština Udruge, koja je održana dana 8. svibnja 2024. godine. u Zagrebu, donijela je

S  T  A  T  U  T

UDRUGE CELIVITA – ŽIVOT S CELIJAKIJOM

I. RODNA NEUTRALNOST IZRAZA

Članak 1.

Riječi i pojmovi koji imaju rodno značenje korišteni u ovom Statutu jednako se odnose na muški i na ženski rod bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu.

II. UVODNE ODREDBE

Članak 2.

Ovim Statutom reguliraju se odredbe o nazivu i sjedištu; zastupanju; izgledu pečata i znaka Udruge; područjima djelovanja; ciljevima; djelatnostima kojima se ostvaruju ciljevi; načinu osiguranja javnosti djelovanja Udruge; uvjetima i načinu učlanjivanja i prestanku članstva, pravima, obvezama i odgovornosti te stegovnoj odgovornosti članova i načinu vođenja popisa članova; volonterima Udruge; tijelima Udruge, njihovom sastavu i načinu sazivanja sjednica, izboru, opozivu, ovlastima, načinu odlučivanja i trajanju mandata te načinu sazivanja Skupštine u slučaju isteka mandata; izboru i opozivu likvidatora Udruge; prestanku postojanja Udruge; imovini, načinu stjecanja i raspolaganja imovinom; postupku s imovinom u slučaju prestanka Udruge, načinu rješavanja sporova i sukoba interesa unutar Udruge te drugim pitanjima od značaja za Udrugu.

III. NAZIV I SJEDIŠTE UDRUGE

Članak 3.

Puni naziv Udruge glasi: CeliVita – Život s celijakijom.

Skraćeni naziv Udruge glasi: CeliVita.

Naziv Udruge na engleskom jeziku glasi: CeliVita – Living with Celiac Disease.

Sjedište Udruge je u Zagrebu.

Odluku o promjeni sjedišta i adrese donosi Upravni odbor Udruge.

IV. ZASTUPANJE

Članak 4.

Udrugu zastupaju i predstavljaju Predsjednica i Potpredsjednica Udruge.

Skupština može za zastupanje ovlastiti i druge članove Udruge.

U slučaju pojedinačnih projekata ili zadataka Udrugu može predstavljati i druga osoba o čemu odlučuje i ovlaštenje daje Upravni odbor.

V. PEČAT I ZNAK UDRUGE

Članak 5.

Udruga ima pečat.

Pečat Udruge je okruglog oblika, promjera 30 mm, s punim nazivom Udruge i mjestom sjedišta ispisanim na obodu, a u sredini pečata je znak Udruge – skraćeni naziv Udruge i prekrižena tri klasa žita.

Podružnice, ogranci i drugi ustrojstveni oblici mogu imati svoj pečat koji ispod naziva Udruge sadrži ime grada ili regije.

Odluku o tim pečatima donosi Upravni odbor.

Pečat čuvaju i ovlašteni su koristiti Predsjednica i Potpredsjednica Udruge, te drugi članovi Udruge po njihovom ovlaštenju.

Članak 6.

Znak Udruge je naziv Udruge s prekrižena tri klasa žita, te se grafički prikazuje ovako:

VI. PODRUČJE DJELOVANJA I USTROJSTVENI OBLICI UDRUGE

Članak 7.

Udruga djeluje na području Republike Hrvatske.

Udruga je organizirana kao nevladina i neprofitna organizacija, ima svojstvo pravne osobe i registrirana je pri nadležnom tijelu državne uprave.

Udruga je u svom djelovanju nestranačka i neovisna.

Udruga je osnovana u cilju promicanja, razvitka, unaprjeđenja i zaštite zdravlja i prava osoba oboljelih od celijakije te drugih ciljeva utvrđenih Statutom.

Članak 8.

Radi ostvarivanja svojih ciljeva i boljeg djelovanja na području pojedinih gradova i županija te optimalnih rezultata u izvršavanju zadataka, Udruga može osnivati podružnice, ogranke ili klubove.

Podružnice, ogranci ili klubovi nemaju pravnu osobnost.

Odluku o osnivanju/prestanku podružnice donosi Skupština, a o osnivanju/prestanku ogranka ili kluba Upravni odbor.

Odluku o imenovanju/razrješenju voditelja podružnice, ogranka ili kluba donosi Upravni odbor.

Voditelj podružnice, ogranka ili kluba može sudjelovati u radu Upravnog odbora, ali nema pravo glasa.

Voditelj podružnice, ogranka ili kluba dužan je redovito, pisanim izvješćem, izvještavati Skupštinu i Upravni odbor o poduzetim aktivnostima.

Svaki financijski trošak te promjena u organizacijskom procesu i planiranim aktivnostima podružnice, ogranka ili kluba, moraju biti odobreni od strane Upravnog odbora.

Upravni odbor Udruge može donijeti akte kojima će se pobliže razraditi prava, obveze, odgovornost i način rada podružnice, ogranka ili kluba.

Članak 9.

Za izvršavanje pojedinačnih zadataka Udruga može osnovati kratkoročne i dugoročne radne skupine ili projektne timove.

Odluku o osnivanju radne skupine, projektnog tima i imenovanju njihovih voditelja donosi Upravni odbor na vlastitu inicijativu ili na inicijativu članova Udruge.

Voditelj radne skupine ili projektnog tima može sudjelovati u radu Upravnog odbora, ali nema pravo glasa, osim ako je voditelj radne skupine ili projektnog tima član Upravnog odbora u kom slučaju ima pravo glasa.

Voditelj radne skupine ili projektnog tima dužan je redovito, pisanim izvješćem, izvještavati Upravni odbor o poduzetim aktivnostima.

Odlukom o osnivanju radne skupine ili projektnog tima utvrđuje se njezin sastav, voditelj, zadaća, vrijeme na koje se osniva i odgovornost za obavljanje poslova.

Svaki financijski trošak te promjena u organizacijskom procesu i planiranim aktivnostima radne skupine ili projektnog tima moraju biti odobreni od strane Upravnog odbora.

Članak 10.

Udruga može surađivati i udruživati se u slične udruge, mreže, asocijacije i saveze udruga u zemlji i inozemstvu.

Odluku o udruživanju donosi Skupština, a nadzor nad njegovim radom obavlja Upravni odbor.

VII. CILJEVI, MISIJA I VIZIJA

Članak 11.

Udruga, sukladno ciljevima, djeluje na području zaštite zdravlja i psihosocijalne podrške.

Članak 12.

Ciljevi Udruge su:

  • unaprjeđenje i zaštita fizičkog i mentalnog zdravlja osoba oboljelih od celijakije,
  • promicanje i podizanje svijesti o celijakiji, alergiji na pšenicu i osjetljivosti na gluten,
  • unaprjeđenje, ostvarivanje i zaštita prava oboljelih i članova njihovih obitelji,
  • poboljšanje položaja i kvalitete života oboljelih i članova njihovih obitelji,
  • psihosocijalna podrška oboljelima i članovima njihovih obitelji,
  • promicanje zdrave i uravnotežene striktne bezglutenske prehrane,
  • suradnja s proizvođačima hrane na informiranju potrošača o prisutnosti glutena u hrani,
  • širenje relevantnih podataka i informacija u vezi sa striktnom bezglutenskom prehranom te najnovijih znanstvenih spoznaja iz tog područja u svrhu očuvanja zdravlja oboljelih,
  • širenje i povezivanje mreže pružatelja usluga i nadležnih institucija kako bi se donosile inkluzivne politike i prakse te uspostavila cjelovita skrb za oboljele i spriječila pojava javnozdravstvenog problema.

Članak 13.

Misija Udruge je unaprjeđenje i zaštita zdravlja i prava osoba oboljelih od celijakije, podizanje kvalitete i sigurnosti života osoba oboljelih od celijakije, kao i osoba s alergijom na pšenicu i stanjima povezanim s osjetljivošću na gluten; promoviranje prava, posebice prava na jedini lijek kod osoba oboljelih od celijakije, a to je striktna bezglutenska prehrana, te osiguranje njihove provedbe do te mjere da oboljele osobe više ne budu diskriminirane ni na koji način kao i prava djece na cjelovitu skrb koja podrazumijeva zadovoljavanje i njihovih posebnih odgojno obrazovnih potreba; omogućavanje i osiguravanje širenja relevantnih podataka i informacija svim sudionicima u postupku provedbe prije spomenutih prava, posebice prava na lijek.

Članak 14.

Vizija Udruge je društvo lišeno diskriminacije u vidu zakidanja i zanemarivanja prava osoba oboljelih od celijakije, osoba s alergijom na pšenicu i osjetljivošću na gluten na njihovo osnovno ljudsko pravo – pravo na lijek, tj. pravilno i sigurno pripremljen bezglutenski obrok te u vidu zakidanja i zanemarivanja prava djece i mladih na zadovoljavanje njihovih posebnih odgojno-obrazovnih potreba.

VIII. DJELATNOSTI KOJIMA SE OSTVARUJU CILJEVI

Članak 15.

U svrhu ostvarivanja ciljeva iz članka 12. ovog Statuta, Udruga će obavljati sljedeće djelatnosti:

  • organiziranje i održavanje aktivnosti povezanih s edukacijom o celijakiji, potrebama oboljelih i pravilnom provođenju striktne bezglutenske prehrane putem tribina, seminara, predavanja, webinara, radionica kuhanja, savjetovališta, edukacija ugostitelja i sl. aktivnosti,
  • pružanje informacija i stručnih savjeta vezanih za provođenje pravilne bezglutenske prehrane,
  • informiranje o pravima oboljelih i članova njihovih obitelji,
  • predlaganje mjera i zakonskih rješenja za poboljšanje položaja i kvalitete života oboljelih i članova njihovih obitelji,
  • predlaganje mjera za uspostavu cjelovite skrbi za djecu s celijakijom
  • predlaganje mjera usmjerenih na kreiranje platforme za provođenje striktne bezglutenske prehrane u vrtićima, školama, učeničkim i studentskim domovima, domovima za starije te ostalim javnim institucijama,
  • edukacija stručnih službi predškolskih i školskih ustanove te djece predškolske i školske dobi,
  • prikupljanje, obrada i održavanje baze podataka o vrtićima i školama koje pohađaju djeca s celijakijom,
  • prikupljanje, obrada i održavanje baze podataka o namirnicama bez glutena prikladnim u bezglutenskoj prehrani,
  • prikupljanje, obrada i održavanje baze podataka o pružateljima usluga sigurne bezglutenske prehrane (trgovine, restorani, zdravstvene ustanove),
  • suradnja s nadležnim ministarstvima, stručnim tijelima, zdravstvenim i drugim institucijama i organizacijama,
  • praćenje nepravilnosti u označavanju hrane odnosno prisutnosti glutena u hrani,
  • upravljanje Registrom bezglutenskih proizvoda te komunikacija s proizvođačima hrane vezano za informiranje potrošača o prisutnosti glutena u hrani,
  • suradnja s lokalnim i stranim srodnim udrugama,
  • razvijanje programa međunarodne suradnje te uključivanje u iste,
  • informiranje javnosti o problemima oboljelih od celijakije i druge komunikacijske aktivnosti,
  • izrada edukativnih i/ili promotivnih materijala na temu celijakije, ostalih osjetljivosti na gluten i prehrane bez glutena,
  • okupljanje i osposobljavanje volontera za provođenje pojedinih programa Udruge,
  • provođenje humanitarne djelatnosti za članove Udruge i njihove obitelji, prikupljanje i raspodjela financijske, materijalne i druge humanitarne pomoći,
  • sudjelovanje na domaćim i međunarodnim skupovima, seminarima, sajmovima i sl. koji su u vezi s ciljevima i djelatnostima Udruge,
  • ostvarivanje mobilnosti djece, mladih, volontera i zaposlenika Udruge te stručnjaka iz relevantnih područja, na nacionalnom i međunarodnom nivou,
  • stjecanje znanja i vještina s područja socijalnog poduzetništva te razvoj istog,
  • provedba aktivnosti u skladu s globalnim ciljevima održivog razvoja do 2030.godine,
  • pripremanje i usluživanje toplih i hladnih napitaka, bezalkoholnih pića i jela za svoje zaposlenike i članove u svojim poslovnim prostorijama, sukladno zakonu,
  • organiziranje izleta za članove Udruge u trajanju do dva dana s jednim noćenjem, sukladno zakonu,
  • organiziranje humanitarnih koncerata, manifestacija, sportskih susreta i ostalih javnih okupljanja, priređivanje i organiziranje prigodnih lutrija, tombola, kao i raznih izložbi i sajmova,
  • razmjena posjeta s udruženjima u zemlji i inozemstvu sa sličnom programskom orijentacijom u funkciji realizacije svojih ciljeva.

Gospodarske djelatnosti koje Udruga obavlja su:

  • organizacija i održavanje simpozija, konferencija, tribina, predavanja, znanstvenih i stručnih skupova, kampova, edukacija, savjetovališta i radionica,
  • nakladnička djelatnost radi izdavanja knjiga, časopisa, brošura, letaka i drugog promidžbenog materijala iz područja djelatnosti Udruge, sukladno zakonu,
  • prodaja svojih proizvoda na malo izvan prodavaonica, sukladno zakonu,
  • promidžbene djelatnosti.

Gospodarske djelatnosti Udruga ne smije obavljati radi stjecanja dobiti za svoje članove ili treće osobe. Ako u obavljanju gospodarske djelatnosti Udruga ostvari višak prihoda nad rashodima on se mora koristiti isključivo za ostvarenje ciljeva utvrđenih Statutom.

IX. NAČIN OSIGURAVANJA JAVNOSTI DJELOVANJA UDRUGE

Članak 16.

Rad Udruge je javan.

Javnost rada osigurava se i ostvaruje pravodobnim i istinitim obavještavanjem članova Udruge, kao i putem sredstava javnog priopćavanja.

Članovi se o radu Udruge obavještavaju dostavom pisanih materijala, putem e-maila, društvenih mreža i/ili web stranice Udruge, putem sjednica tijela Udruge te usmeno na sastancima članova Udruge.

Rad sjednica tijela Udruge je javan. Javnost se može isključiti ako se na sjednici raspravlja o pitanjima za koja se Skupština izjasni da su od vitalne važnosti za rad Udruge. Odluku o isključivanju javnosti donosi Upravi odbor.

Radi potpunijeg ostvarivanja javnosti rada Udruga može izdavati svoje glasilo u skladu s propisima o javnom informiranju. Odluku o izdavanju glasila donosi Upravni odbor Udruge.

Udruga, po potrebi, izdaje i druga sredstva javnog priopćavanja (periodične publikacije, biltene, plakate i sl.), sukladno propisima o izdavačkoj djelatnosti.

X. ČLANSTVO

Članak 17.

Članom Udruge može postati svaka punoljetna poslovno sposobna osoba koja je zainteresirana za aktivnosti Udruge i koja prihvaća odredbe ovog Statuta i druge opće akte Udruge.

Član Udruge može postati i punoljetna osoba lišena poslovne sposobnosti i maloljetna osoba, čije interese u Udruzi, na Skupštini i pred tijelima Udruge zastupa i predstavlja zakonski zastupnik.

Članom Udruge mogu postati i pravne osobe, a članstvo u Udruzi ostvaruje se putem ovlaštenog predstavnika kojeg imenuje osoba ovlaštena za zastupanje pravne osobe.

Članstvo u Udruzi stječe se upisom u Registar članova.

O stjecanju statusa člana izdaje se članska iskaznica.

Oblik i sadržaj članske iskaznice propisuje Upravni odbor.

Članak 18.

Članstvo u Udruzi je dobrovoljno.

Članstvo može biti aktivno, podupiruće, pridruženo i počasno.

Svakog novog člana Udruge prvo se prima u podupiruće ili pridruženo članstvo, sukladno odredbama članka 20. i 22. Statuta.

Aktivni i podupirući članovi Udruge plaćaju godišnju članarinu, dok ju pridruženi i počasni ne plaćaju.

Iznimno, član može biti oslobođen plaćanja članarine ukoliko za to postoje opravdani razlozi. Odluku o oslobođenju od plaćanja članarine kao i vremenskom trajanju ove odluke donosi Upravni odbor na vlastitu inicijativu ili inicijativu drugog člana Udruge.

Visinu godišnje članarine utvrđuje Upravni odbor.

Članak 19.

Udruga vodi Registar članova.

Registar članova vodi se elektronički i obvezno mora sadržavati sljedeće podatke: ime i prezime, odnosno naziv člana, OIB, datum rođenja, datum pristupanja Udruzi, kategoriju članstva, te datumu prestanka članstva u Udruzi.

Registar članova uvijek mora biti dostupan na uvid svim članovima Udruge i nadležnim tijelima, na njihov zahtjev.

Registar članova vodi član Udruge koga na to ovlasti Upravni odbor.

PODUPIRUĆI ČLANOVI

Članak 20.

Podupirućim članom može postati svaka fizička ili pravna osoba iz članka 17. Statuta koja podnese zahtjev za prijem u podupiruće članstvo Udruge u obliku elektroničke pristupnice kojom se obvezuje na plaćanje članarine, poštivanje odredbi Statuta, drugih akata i odluka tijela Udruge.

Podupirući član nema pravo glasa niti pravo sudjelovanja u radu Skupštine, ne može birati i biti biran u tijela Udruge, ali može aktivno sudjelovati u ostvarivanju ciljeva Udruge te ima sva ostala prava, obveze i odgovornosti sukladno članku 24. Statuta.

Podupirućim članom Udruge postaje se upisom u Registar članova na temelju elektroničke pristupnice, plaćene članarine te suglasnosti Upravnog odbora o prijemu u podupiruće članstvo.

Podupirući član upisuje se u Registar članova u roku 30 dana od dana suglasnosti Upravnog odbora o prijemu u podupiruće članstvo.

Upravni odbor može u roku 30 dana od dana primitka pristupnice za primanje u članstvo i uplate članarine odbiti upis podupirućeg člana ukoliko procijeni da bi učlanjenje bilo štetno interesima Udruge pri čemu je Udruga iznos uplaćen na ime članarine dužna vratiti u roku 8 dana od dana donošenja odluke o odbijanju.

Odluka Upravnog odbora iz stavka 5. ovog članka je konačna i o njoj se obavještava osoba čiji je zahtjev za podupiruće članstvo odbijen.

Upravni odbor može pravilnikom pobliže propisati kriterije po kojima bi se učlanjivanje moglo smatrati štetnim.

AKTIVNI ČLANOVI

Članak 21.

Aktivnim članom može postati podupirući član Udruge koji najmanje dvije godine aktivno doprinosi ostvarivanju ciljeva Udruge.

Zahtjev za promjenom kategorije članstva iz podupirućeg u aktivno članstvo podupirući član može podnijeti Upravnom odboru bilo kada tijekom godine, nakon što su se ispunili uvjeti iz stavka 1. ovog članka.

Odluku o prijemu podupirućeg člana u aktivno članstvo donosi Upravni odbor na osobni zahtjev podupirućeg člana, nakon što su se ispunili uvjeti iz stavka 1. ovog članka.

Iznimno, Upravni odbor može donijeti odluku o prijemu podupirućeg člana u aktivno članstvo i prije proteka roka od dvije godine ukoliko podupirući član predlaže i provodi inicijative u skladu s ciljevima Udruge, sudjeluje u provedbi projekata i programa Udruge ili je na drugi način pokazao zavidnu razinu aktivnosti i doprinosa ostvarivanju ciljeva Udruge.

Svake dvije godine, počevši od prosinca godine u kojoj je donesen ovaj Statut, Upravni odbor izvršit će reviziju aktivnih članova te ukoliko se utvrdi da aktivni član posljednje dvije godine nije aktivno sudjelovao u radu Udruge te nije prisustvovao Skupštini dvije godine uzastopno niti je svoj nedolazak opravdao, donijet će odluku o promjeni kategorije članstva iz aktivnog u podupiruće, o čemu će obavijestiti člana Udruge.

Aktivni članovi imaju obvezu plaćanja članarine, odazivati se pozivima na sjednice Skupštine, aktivno sudjelovati u radu Udruge i Skupštine, imaju pravo glasa na Skupštini te pravo birati i biti birani u tijela Udruge kao i sva ostala prava, obveze i odgovornosti sukladno članku 24. Statuta.

Aktivni član upisuje se u Registar članova u roku 30 dana od dana donošenja odluke Upravnog odbora iz stavka 3. i 4. ovog članka.

Upravni odbor može u roku 30 dana od dana primitka zahtjeva za promjenom kategorije članstva odbiti zahtjev podupirućeg člana za promjenom kategorije članstva u aktivno, ukoliko procijeni da bi isto bilo štetno interesima Udruge.

Odluka Upravnog odbora iz stavka 8. ovog članka konačna je i o njoj se obavještava osoba čiji je zahtjev za aktivnim članstvom odbijen.

Upravni odbor može pravilnikom pobliže propisati kriterije i postupak izbora aktivnih članova, te kriterije po kojima bi se promjena kategorije članstva mogla smatrati štetnom.

Aktivni član može Upravnom odboru podnijeti pisani zahtjev za promjenom kategorije članstva u podupiruće članstvo bilo kada tijekom godine.

PRIDRUŽENI ČLANOVI

Članak 22

Pridruženim članom Udruge smatra se član obitelji podupirućeg ili aktivnog člana Udruge koji boluje od celijakije, alergije na pšenicu ili osjetljivosti na gluten.

Pridruženi član popunjava elektroničku pristupnicu za članstvo i upisuje se u Registar članova, nema pravo glasa i sudjelovanja u radu Skupštine, ne može birati i biti biran u tijela upravljanja Udrugom, niti je u obvezi plaćati članarinu, ali može aktivno sudjelovati u ostvarivanju ciljeva Udruge te ima sva ostala prava, obveze i odgovornosti sukladno članku 24. Statuta.

Pridruženi član može Upravnom odboru podnijeti pisani zahtjev za promjenom statusa članstva u podupiruće članstvo bilo kada tijekom godine te je u obvezi platiti članarinu za tekuću godinu.

POČASNI ČLANOVI

Članak 23.

Počasnog člana Udruge, na prijedlog Upravnog odbora, imenuje i razrješuje Skupština.

Počasnim članom može postati svaka poslovno sposobna fizička ili pravna osoba koja je svojim radom i zalaganjem osobito pridonijela ostvarivanju ciljeva, te razvoju i afirmaciji Udruge.

Počasni član nema pravo glasa na Skupštini, ne može birati i biti biran u tijela upravljanja Udrugom, niti je u obvezi plaćati članarinu te ima sva ostala prava, obveze i odgovornosti sukladno članku 24. Statuta.

Upravni odbor može pravilnikom pobliže propisati kriterije, postupak izbora i razrješenja počasnih članova.

PRAVA, OBVEZE I ODGOVORNOST ČLANOVA

Članak 24.

Aktivni članovi imaju pravo, obvezu i odgovornost:

  • aktivno sudjelovati u radu Udruge i Skupštine te pridonositi provedbi njezinih ciljeva,
  • biti informirani o radu Udruge, aktivnostima i financijskom poslovanju Udruge,
  • djelovati u skladu s vrijednostima i Statutom Udruge,
  • birati i biti birani u tijela Udruge,
  • neposredno odlučivati o svim pitanjima djelovanja Udruge na Skupštini,
  • odazivati se pozivima na sjednice Skupštine.

Svi članovi imaju pravo, obvezu i odgovornost:

  • pridonositi provedbi djelatnosti Udruge i sudjelovati u izvršavanju ciljeva Udruge,
  • davati prijedloge, mišljenja i primjedbe na rad Udruge i njezinih tijela,
  • poštovati odluke tijela Udruge,
  • poštovati odredbe Statuta i drugih akata Udruge,
  • informirati se o radu i aktivnostima Udruge,
  • redovito plaćati godišnju članarinu (osim pridruženih i počasnih članova i članova koji su odlukom Upravnog odbora izuzeti od obveze plaćanja članarine),
  • koristiti se imenom Udruge u vlastitim projektima koji su u skladu s djelatnošću Udruge, uz znanje i pismeno odobrenje Upravnog odbora,
  • obavljati dužnosti koje su preuzeli ili dobili uz vlastitu suglasnost od tijela Udruge,
  • svojim sudjelovanjem u radu Udruge doprinositi ugledu Udruge,
  • štititi interese, ugled i imovinu Udruge
  • koristiti različite dodatne pogodnosti koje proizlaze iz statusa člana Udruge, o čemu se članovi informiraju putem e-maila i web stranice Udruge.

PRESTANAK ČLANSTVA

Članak 25.

Članstvo u Udruzi prestaje:

  • pisanim zahtjevom člana za istupanjem iz članstva Udruge,
  • brisanjem iz Registra članova zbog neplaćanja članarine za prethodnu godinu,
  • isključenjem iz članstva temeljem odluke Upravnog odbora donesene u stegovnom postupku, ukoliko član djeluje suprotno odredbama Statuta ili vrijednostima i interesima Udruge,
  • smrću člana Udruge,
  • prestankom djelovanja Udruge.

Članak 26.

Odluku o prestanku članstva temeljem pisane izjave o istupanju iz članstva Udruge donosi Upravni odbor Udruge.

Član se briše iz Registra članova, bez posebne odluke, ukoliko do 31. prosinca nije platio članarinu za tu kalendarsku godinu.

STEGOVNA ODGOVORNOST ČLANOVA

Članak 27.

Članovi Udruge preuzimaju prava i dužnosti koje proizlaze iz Statuta i drugih akata Udruge, te zakona i ostalih pravnih propisa.

Članovi Udruge stegovno odgovaraju za povredu sljedećih članskih prava i dužnosti:

–         kršenje zakonskih i drugih obveza u svezi djelovanja Udruge,

–         nepoštivanje odredaba Statuta i drugih akata Udruge,

–         nepoštivanje odluka tijela upravljanja Udruge,

–         neizvršavanje preuzetih obveza,

–         nesavjesno izvršavanje obveza zbog čega je nastala materijalna šteta Udruzi,

–         nesavjesno ili nezakonito raspolaganja imovinom Udruge,

–         narušavanje ugleda Udruge.

Članak 28.

Stegovna odgovornost članova Udruge utvrđuje se u stegovnom postupku.

Stegovni postupak može pokrenuti Upravni odbor i/ili bilo koji član Udruge.

Stegovni postupak vodi i stegovne mjere izriče Upravni odbor Udruge.

Članak 29.

U stegovnom postupku utvrđuju se okolnosti uslijed kojih je došlo do povrede članskih prava i dužnosti, težina povrede i štete nastale za Udrugu.

Članak 30.

Za utvrđenu povredu članskih prava i dužnosti mogu se izreći sljedeće stegovne mjere:

1.       Opomena, ili

2.       Isključenje iz Udruge.

Odluka o stegovnoj mjeri mora biti obrazložena.

Članak 31.

Član Udruge kojem je izrečena stegovna mjera isključenja iz Udruge ima pravo u roku 30 dana od dana primitka odluke Upravnog odbora podnijeti prigovor Skupštini. Prigovor se rješava na prvoj redovnoj Skupštini. Do donošenja odluke Skupštine na snazi je odluka Upravnog odbora.

Odluka Skupštine o isključenju je konačna.

Članak 32.

Svaki član Udruge ima pravo pisanim putem upozoriti Upravni odbor ili Skupštinu na nepoštivanje odredbi Statuta ili nepravilnosti u provedbi odluka tijela Udruge.

Svaki član Udruge ima pravo pisane pritužbe na rad pojedinih članova ili tijela Udruge.

Na upozorenja i pritužbe člana Upravni odbor dužan je odgovoriti pisano u roku 30 dana od primitka istih.

VOLONTERI

Članak 33.

Volonteri Udruge mogu biti članovi Udruge te studenti, stručnjaci i drugi građani koji žele neposrednim volonterskim radom pridonijeti ostvarivanju ciljeva Udruge.

Udruga vodi popis volontera, a volonter se upisuje u evidenciju volontera nakon razgovora s osobom koju odredi Upravni odbor. Ovisno o aktivnostima u koje je uključen, volonter će dobiti potrebne informacije i edukaciju.

Podaci o volontiranju dostavljaju se državnom tijelu nadležnim za prikupljanje informacija o volonterima.

S volonterom se sklapa Ugovor o volontiranju u pisanom ili usmenom obliku u skladu s važećim zakonom o volonterstvu.

Volonter će na svoj zahtjev dobiti potvrdu o volontiranju te preporuku o stečenim kompetencijama.

Upravni odbor može pravilnikom pobliže regulirati pitanja vezana uz volontiranje u Udruzi.

XI. TIJELA UDRUGE

Članak 34.

Tijela Udruge su:

  1. Skupština,
  2. Upravni odbor,
  3. Predsjednica Udruge,
  4. Potpredsjednica Udruge,
  5. Stručno-savjetodavni odbor.

SKUPŠTINA

Članak 35.

Skupština je najviše tijelo Udruge.

Skupštinu čine svi aktivni članovi Udruge.

Skupština može biti redovna, izborna i izvanredna.

Skupština redovno zasjeda najmanje jednom u tijeku godine, dok se izborna Skupština održava svake 4 (četiri) godine.

Sjednicu Skupštine saziva Predsjednica Udruge na vlastitu inicijativu ili na zahtjev Upravnog odbora. U slučaju privremene spriječenosti Predsjednice Udruge, sjednicu Skupštine saziva Potpredsjednica Udruge.

Skupština se saziva najmanje 8 (osam) dana prije održavanja sjednice.

U pozivu o sazivanju Skupštine utvrđuje se dnevni red sjednice te dan, vrijeme i mjesto održavanja sjednice.

Izvanredna Skupština održava se po potrebi, a Predsjednica Udruge dužna ju je sazvati i na zahtjev Upravnog odbora ili najmanje 1/3 članova Skupštine. U slučaju privremene spriječenosti Predsjednice Udruge, izvanrednu Skupštinu saziva Potpredsjednica Udruge. U svom zahtjevu za sazivanje Skupštine predlagatelji su obvezni predložiti dnevni red sjednice.

Ako Predsjednica ili Potpredsjednica Udruge ne sazovu sjednicu Skupštine u roku 30 (trideset) dana od dana dostave zahtjeva iz stavka 8. ovog članka, sazvat će je predlagatelj uz prijedlog dnevnog reda, dana, vremena i mjesta održavanja sjednice.

Na izvanrednoj Skupštini raspravlja se samo o pitanju zbog kojeg je izvanredna Skupština sazvana.

U slučaju isteka mandata tijelima Udruge, Skupštinu može sazvati zadnja osoba za zastupanje upisana u Registar udruga ili 1/3 članova Skupštine Udruge koji su bili upisani u Registar članova neposredno prije isteka mandata tijelima Udruge.

Članak 36.

Skupštini predsjedava Predsjednica Udruge.

U odsutnosti Predsjednice Udruge Skupštinom predsjedava Potpredsjednica Udruge ili u slučaju i njezine odsutnosti druga osoba koja će se glasovanjem odrediti na početku sjednice.

O radu sjednice vodi se zapisnik koji se trajno čuva u arhivi Udruge. Skupština će na početku sjednice glasovanjem odrediti osobu koja će voditi zapisnik i ovjerovitelja zapisnika.

Skupština može pravovaljano odlučivati ako sjednici prisustvuje natpolovična većina članova Skupštine. Ako u zakazano vrijeme nije prisutno više od polovice članova Skupštine, Skupština se odlaže za pola sata i tada može pravovaljano odlučivati ako joj je osobno nazočno najmanje 1/4 članova Skupštine.

Skupština donosi odluke natpolovičnom većinom prisutnih članova, osim kod odluka o usvajanju ili promjenama Statuta, prestanku rada Udruge, te izboru ili razrješenju članica Upravnog odbora, za koje odluke su potrebni glasovi dvije trećine prisutnih članova.

Ukoliko rezultat glasanja bude neriješen, odnosno isti broj glasova „za“ i „protiv“, glasanje se može još jednom ponoviti. Ukoliko ishod glasanja ponovno bude neriješen, može se pristupiti još jednom glasanju u kom slučaju predsjedavatelj Skupštine ima pravo na dva glasa.

Osim uživo, na prijedlog Predsjednice Udruge, sjednica Skupštine može se održati i online, putem video konferencije (svi članovi prisutni online) ili hibridno (dio članova prisutan osobno, dio članova online).

Ukoliko se sjednica Skupštine u potpunosti održava online, svi članovi Skupštine koji su nazočni online glasat će online, tijekom zasjedanja Skupštine, a točan broj glasova za svaku točku dnevnog reda konstatirat će predsjedavatelj Skupštine pred svim online nazočnim članovima.

Ukoliko se sjednica Skupštine održava hibridno, članovi Skupštine koji su nazočni online glasat će istovremeno kada i članovi koji su osobno nazočni na Skupštini. Za svaku točku dnevnog reda predsjedavatelj Skupštine konstatirat će kako su glasali članovi koji su svoj glas dali online, tijekom zasjedanja Skupštine.

Skupštini mogu prisustvovati i druge osobe, pozvane od strane Upravnog odbora, kojima predsjedavajući Skupštine može dati pravo govora, ali bez prava glasa i odlučivanja.

O načinu glasovanja na sjednici (javno ili tajno) odlučuje Skupština na prijedlog predsjedavateljice Skupštine. Glasanje može biti i tajno ukoliko se za to izjasni većina članova Skupštine.

Članak 37.

Skupština Udruge obavlja sljedeće poslove:

  • donosi i usvaja Statut Udruge te njegove izmjene i dopune,
  • usvaja plan rada i financijski plan za sljedeću kalendarsku godinu,
  • usvaja godišnje financijsko izvješće i izvješće o radu za prethodnu kalendarsku godinu,
  • bira i razrješuje dužnosti članove Upravnog odbora,
  • daje ovlaštenje za zastupanje Udruge drugim članovima Udruge,
  • odlučuje o osnivanju/prestanku podružnica,
  • odlučuje o udruživanju u druge udruge, saveze, zajednice, mreže i druge oblike povezivanja udruga,
  • odlučuje o promjeni ciljeva i djelatnosti, gospodarske djelatnosti, prestanku rada i raspodjeli preostale imovine,
  • odlučuje o statusnim promjenama Udruge,
  • utvrđuje poslovnu politiku Udruge,
  • donosi odluku o osnivanju trgovačkog društva u vlasništvu Udruge,
  • daje smjernice za rad Udruge,
  • donosi Etički kodeks Udruge, njegove dopune i izmjene,
  • odlučuje o prigovorima protiv odluka Upravnog odbora,
  • razmatra i usvaja izvješća o radu Upravnog odbora,
  • imenuje i razrješuje počasne članove Udruge,
  • donosi sve odluke u vezi s radom Udruge za koje nije nadležan Upravni odbor ili Predsjednica Udruge,
  • obavlja i druge poslove određene zakonom ili Statutom.

UPRAVNI ODBOR

Članak 38.

Upravni odbor je izvršno i upravno tijelo Udruge i najviše tijelo upravljanja između dva zasjedanja Skupštine.

Upravni odbor čine 3 (tri) članice koje bira Skupština.

Upravi odbor za svoj rad odgovara Skupštini.

Mandat članica Upravnog odbora traje 4 (četiri) godine uz mogućnost ponovnog biranja.

Upravni odbor na svojoj prvoj sjednici, iz redova svojih članica, bira Predsjednicu Upravnog odbora, koja je ujedno i Predsjednica Udruge i Potpredsjednicu Upravnog odbora, koja je ujedno i Potpredsjednica Udruge.

Članak 39.

Sjednice Upravnog odbora održavaju se prema potrebi, a najmanje svaka tri mjeseca.

Sjednice Upravnog odbora vodi i saziva Predsjednica Upravnog odbora na vlastiti zahtjev ili na zahtjev druge članice Upravnog odbora. Ako Predsjednica Upravnog odbora ne sazove sjednicu, to može učiniti i osoba koja je predložila sazivanje sjednice.

U slučaju spriječenosti Predsjednicu Upravnog odbora zamjenjuje Potpredsjednica Upravnog odbora.

Upravni odbor punovažno odlučuje ako sjednici prisustvuje natpolovična većina članica Upravnog odbora.

Upravni odbor donosi odluke natpolovičnom većinom prisutnih članica. Ukoliko rezultat glasanja bude neriješen, odnosno isti broj glasova „za“ i „protiv“, u tom slučaju predsjedavatelj sjednice ima pravo na dva glasa.

U radu Upravnog odbora mogu sudjelovati i drugi članovi, ali bez prava glasa.

Sjednica Upravnog odbora može se održati i telefonski ili online, putem video konferencije.

Članak 40.

Upravni odbor obavlja sljedeće poslove:

  • utvrđuje politiku rada i razvitka Udruge,
  • utvrđuje prijedlog Statuta i drugih akata što ih donosi Skupština,
  • utvrđuje prijedlog financijskog plana i završnog računa Udruge,
  • izvršava financijski plan Udruge i u okviru financijskog plana odlučuje o rasporedu i dinamici korištenja sredstava,
  • bira Predsjednicu i Potpredsjednicu Udruge između članova Upravnog odbora,
  • bira i razrješava Stručno-savjetodavni odbor Udruge,
  • organizira rad i djelovanje Udruge između sjednica Skupštine,
  • provodi ili osigurava provođenje odluka Skupštine,
  • odlučuje o promjeni adrese i sjedišta Udruge,
  • odlučuje o osnivanju/prestanku ogranka ili kluba Udruge,
  • imenuje/razrješuje voditelja podružnice, ogranka ili kluba,
  • odlučuje o osnivanju kratkoročnih i/ili dugoročnih radnih skupina,
  • bira i opoziva likvidatora Udruge,
  • donosi opće akte,
  • podnosi Skupštini izvješće o svome radu i odgovara joj za svoj rad,
  • odlučuje o korištenju imovine Udruge i raspodjeli prikupljenih sredstava,
  • odlučuje o prijemu i isključenju članova Udruge, te predlaže Skupštini imenovanje i razrješenje počasnih članova Udruge,
  • odlučuje o zapošljavanju radnika u Udruzi, opisu poslova i radnih zadataka, te o visini plaće zaposlenih radnika,
  • nadzire rad trgovačkog društva u vlasništvu Udruge i podnosi izvještaje Skupštini,
  • raspisuje natječaje za zapošljavanje,
  • bira voditelje programa i projekata,
  • odlučuje o prikupljanju donacija i sponzorstava,
  • odlučuje o dodjeli priznanja i povelja zaslužnim članovima Udruge i suradnicima,
  • donosi odluku o visini naknade i nagrade članovima Udruge,
  • odlučuje o visini godišnje članarine te oslobađanju od plaćanja članarine,
  • daje ovlaštenje članu Udruge za vođenje Registra članova,
  • vodi stegovni postupak i izriče stegovne mjere,
  • surađuje s drugim udrugama i državnim tijelima i institucijama,
  • donosi akte kojima se osigurava uredno poslovanje Udruge i izvršavanje programa Udruge, ako ovim Statutom nisu stavljeni u nadležnost Skupštine,
  • obavlja i druge poslove predviđene Statutom i drugim općim aktima Udruge.

Članak 41.

Članice Upravnog odbora mogu biti razriješene dužnosti i prije isteka roka na koji su izabrane:

  • na vlastiti zahtjev,
  • ako ne postupaju u skladu s uputama i smjernicama Skupštine,
  • ako djeluju protivno zakonu i/ili Statutu,
  • ako svojim istupanjem i djelovanjem štete ugledu Udruge.

Skupština može odlučiti o razrješenju članica Upravnog odbora na redovnoj ili izvanrednoj sjednici i prije isteka vremena na koje su izabrane.

Odluku o razrješenju dužnosti članica Upravnog odbora donosi Skupština na prijedlog Upravnog odbora ili 1/3 članova Skupštine.

Ako razrješava cijeli Upravni odbor, Skupština bira novi, s punim mandatom, a ako razrješava samo pojedine članice Upravnog odbora, bira nove članice samo do isteka mandata članica u čiji sastav su birane.

Ako razrješava Predsjednicu Upravnog odbora, Skupština je dužna razriješiti sve članice Upravnog odbora i izabrati nove, na puni mandat.

Svaka članica Upravnog odbora može od Skupštine zatražiti svoje razriješene prije isteka mandata na koji je izabrana. Odluku o razrješenju Skupština donosi na prvoj sljedećoj sjednici, koja se mora održati u roku od 30 dana od dana kada je članica zatražila svoje razrješenje. Na istoj sjednici Skupština je dužna izabrati novu članicu čiji mandat traje do isteka mandata Upravnog odbora u čiji je sastav birana, osim u slučaju iz stavka 5. ovog članka.

Članice Upravnog odbora dužne su čuvati tajnost poslovnih podataka za koje su saznale tijekom obnašanja članstva u Upravnom odboru. U protivnom, podliježu stegovnoj odgovornosti sukladno članku 27. Statuta Udruge.

PREDSJEDNICA UDRUGE

Članak 42.

Izvršne funkcije i druge poslove određene Statutom obavlja Predsjednica Udruge.

Predsjednica Udruge ujedno je i Predsjednica Upravnog odbora Udruge.

Za svoj rad Predsjednica Udruge odgovara Skupštini.

Mandat Predsjednice Udruge traje 4 (četiri) godine i može biti ponovno birana.

U slučaju odsutnosti ili spriječenosti Predsjednicu Udruge u svim poslovima zamjenjuje Potpredsjednica Udruge.

Članak 43.

Predsjednica Udruge obavlja sljedeće poslove:

  • zastupa i predstavlja Udrugu,
  • saziva i predsjedava sjednicama Skupštine, predlaže dnevni red i rukovodi njezinim radom,
  • saziva i predsjedava sjednicama Upravnog odbora, predlaže dnevni red i rukovodi njegovim radom,
  • odgovara za zakonitost rada Udruge,
  • ovlaštena je za potpisivanje akata Udruge,
  • vodi poslove Udruge sukladno odlukama Skupštine i Upravnog odbora,
  • podnosi Skupštini prijedlog godišnjeg financijskog izvješća i izvješće o radu Udruge,
  • sklapa ugovore i poduzima druge pravne radnje u ime i za račun Udruge,
  • potpisuje financijsku dokumentaciju Udruge,
  • organizira i rukovodi poslovanjem Udruge,
  • brine o upoznavanju javnosti s radom Udruge i Skupštine Udruge,
  • čuva pečat Udruge,
  • dostavlja zapisnik s redovne sjednice Skupštine nadležnom uredu koji vodi registar udruga,
  • obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, statutom i aktima Udruge.

POTPREDSJEDNICA UDRUGE

Članak 44.

Potpredsjednica Udruge ujedno je i Potpredsjednica Upravnog odbora.

Mandat Potpredsjednice Udruge traje 4 (četiri) godine i može biti ponovno birana.

Potpredsjednica Udruge za svoj rad odgovara Skupštini i Predsjednici Udruge.

Potpredsjednica Udruge obavlja sljedeće poslove:

  • zastupa i predstavlja Udrugu,
  • odgovara za zakonitost rada Udruge,
  • ovlaštena je za potpisivanje akata Udruge,
  • sklapa ugovore i poduzima druge pravne radnje u ime i za račun Udruge,
  • potpisuje financijsku dokumentaciju Udruge,
  • organizira i rukovodi poslovanjem Udruge,
  • čuva pečat Udruge,
  • pomaže Predsjednici u radu Udruge,
  • obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i aktima Udruge,
  • u slučaju privremene odsutnosti ili spriječenosti Predsjednice Udruge obavlja i sve druge poslove iz nadležnosti Predsjednice Udruge i zamjenjuje ju s punim ovlastima.

STRUČNO-SAVJETODAVNI ODBOR

Članak 45.

Udruga ima Stručno-savjetodavni odbor.

Stručno-Savjetodavni odbor imenuje i razrješuje Upravni odbor Udruge.

Stručno-savjetovani odbor ima najmanje 3 (tri), a najviše 7 (sedam) članova i imenuju se na mandat od 4 (četiri) godine.

Stručno-savjetodavni odbor ima savjetodavnu ulogu i pomaže Upravnom odboru u organizaciji i realizaciji projekata te radu Udruge općenito.

Uz članove Stručno-savjetodavnog odbora sjednicama odbora prisustvuju i članovi Upravnog odbora Udruge. Sjednicama Stručno-savjetodavnog odbora rukovodi predsjednica Upravnog odbora Udruge, a u njezinom odsustvu potpredsjednica Upravnog odbora Udruge. Odluke se donose većinom nazočnih članova odbora.

Članovi Stručno-savjetodavnog odbora mogu biti razriješeni dužnosti i prije isteka roka na koji su izabrani:

  • na vlastiti zahtjev,
  • ako ne postupaju u skladu s uputama i smjernicama Skupštine,
  • ako djeluju protivno zakonu ili Statutu,
  • zbog neaktivnosti, na prijedlog Upravnog odbora,
  • ako svojim istupanjem i djelovanjem štete ugledu Udruge.

Stručno-savjetodavni odbor sastavljen je od liječnika, nutricionista, psihologa i ostalih zdravstvenih i znanstvenih djelatnika koji su svojim radom, stručnim savjetima i kompetencijama voljni pomoći u radu Udruge u pitanjima vezanim za područja djelovanja Udruge.

Upravni odbor Udruge može donijeti akt kojim će se pobliže razraditi broj članova, zadaće i način rada Stručno-savjetodavnog odbora.

XII. IZBOR I OPOZIV LIKVIDATORA

Članak 46.

Likvidatora Udruge bira i opoziva Upravni odbor.

Likvidator može biti svaka poslovno sposobna fizička ili pravna osoba član Udruge, ili fizička ili pravna osoba koja nije član Udruge, a mora raspolagati odgovarajućim stručnim (financijskim i/ili pravnim) znanjem kako bi mogao voditi brigu o raspodjeli imovine Udruge.

Likvidator zastupa Udrugu u postupku likvidacije.

Otvaranjem likvidacijskog postupka likvidator se upisuje u registar udruga kao osoba ovlaštena za zastupanje udruge do okončanja postupka likvidacije i brisanja Udruge iz Registra udruga.

Likvidator je dužan provesti likvidacijski postupak u roku 60 (šezdeset) dana od dana primitka rješenja nadležnog ureda o otvaranju likvidacijskog postupka.

XIII. STATUT I DRUGI OPĆI AKTI

Članak 47.

Statut je temeljni akt Udruge i svi drugi akti moraju biti u skladu s odredbama Statuta i Zakona.

Nacrt izmjena i dopuna Statuta priprema i utvrđuje Upravni odbor Udruge i upućuje ga na raspravu članovima Udruge.

Upravni odbor Udruge razmatra primjedbe i prijedloge koji su dani u raspravi, zauzima stavove o njima i utvrđuje konačni prijedlog Statuta koji dostavlja Skupštini na usvajanje.

Tumačenje odredaba Statuta daje Skupština.

Tumačenje drugih akata Udruge daje Upravni odbor Udruge.

Članak 48.

Sva unutarnja pitanja Udruge kao i druga pitanja koja nisu uređena Statutom, a zahtijevaju podrobnu razradu, bit će uređena općim aktima koje donosi Upravni odbor Udruge.

XIV. IMOVINA UDRUGE; NAKNADA TROŠKOVA I FINANCIJSKA GODINA

Članak 49.

Imovinu Udruge čine:

  • novčana sredstva koja je Udruga stekla od članarina, donacija i sponzorstava, dobrovoljnih priloga i darova, priređivanjem igara na sreću i prigodnih akcija sukladno posebnim propisima, dotacijama,
  • novčana sredstva koja Udruga stekne obavljanjem djelatnosti kojima se ostvaruju ciljevi,
  • novčana sredstva od obavljanja gospodarske djelatnosti,
  • novčana sredstva s osnova financiranja programa i projekata udruge iz državnog proračuna i proračuna jedinica lokalne/područne/regionalne samouprave te fondova i/ili inozemnih izvora,
  • novčana sredstava dobivena od organizacija koje podržavaju rad i djelovanje Udruge,
  • nepokretne i pokretne stvari,
  • intelektualno vlasništvo,
  • te druga imovinska prava i pravno dopušteni izvori.

Članak 50.

Udruga za ostvarenje svojih ciljeva može osnovati trgovačko društvo koje može obavljati gospodarsku djelatnost.

Odluku o osnivanju trgovačkog društva donosi Skupština, a Upravni odbor obavlja nadzor nad njegovim radom.

Članak 51.

Sva prikupljena sredstva koriste se isključivo za ostvarivanje ciljeva Udruge.

Udruga upravlja imovinom u skladu s propisima o materijalnom i financijskom poslovanju neprofitnih organizacija.

O raspodjeli prikupljenih sredstava odlučuje Upravni odbor.

Potpisnik financijske dokumentacije je Predsjednica Udruge, a u njezinoj spriječenosti Potpredsjednica Udruge.

Izvješće o materijalno-financijskom poslovanju Upravni odbor podnosi Skupštini na razmatranje i prihvaćanje.

Članak 52.

Za opravdane troškove učinjene u vezi s obavljanjem djelatnosti Udruge, članovi Udruge imaju pravo na naknadu, a za rad u vezi s djelatnosti Udruge i na nagradu.

O visini naknade i nagrade odlučuje Upravni odbor.

Članak 53.

Svi prihodi i rashodi Udruge određuju se financijskim planom koji se donosi za jednu kalendarsku godinu i vrijedi za godinu za koju je donesen.

Za izvršenje financijskog plana odgovoran je Upravni odbor.

Financijska godina Udruge počinje 1 siječnja, a završava 31. prosinca iste godine.

Po završetku godine za koju je donesen financijski plan, sastavlja se završni račun.

XV. STATUSNE PROMJENE

Članak 54.

O statusnim promjenama Udruge odlučuje Skupština dvotrećinskom većinom prisutnih članova.

Pripajanje ili spajanje ne može se provesti s udrugom čija financijska izvješća iskazuju negativan rezultat.

XVI. PRESTANAK POSTOJANJA UDRUGE I POSTUPAK S IMOVINOM

Članak 55.

Udruga prestaje postojati odlukom Skupštine ili u drugim slučajevima  propisanim zakonom.

Odluku o prestanku postojanja Udruge donosi Skupština dvotrećinskom većinom prisutnih članova.

Članak 56.

U slučaju prestanka Udruge njezina imovina se, nakon namirenja vjerovnika i troškova likvidacijskog, sudskog ili drugih postupaka, predaje udruzi, ustanovi ili zakladi koje imaju iste ili slične statutarne ciljeve, na temelju odluke Skupštine.

Udruga nema pravo imovinu Udruge dijeliti svojim osnivačima, članovima Udruge, osobama ovlaštenima za zastupanje, zaposlenima ili s njima povezanim osobama.

XVII. NAČIN RJEŠAVANJA SPOROVA I SUKOBA INTERESA UNUTAR UDRUGE

Članak 57.

Sve međusobne sporove proizašle iz članstva u Udruzi i/ili aktivnostima u sklopu djelovanja Udruge, članovi se obvezuju riješiti mirnim putem uz arbitražu Upravnog odbora, odnosno Skupštine ukoliko je spor proizašao između članica Upravnog odbora.

Članak 58.

Sukob interesa postoji kada su privatni interesi članova Udruge, članova upravnih ili izvršnih tijela u suprotnosti s interesom Udruge te kada članovi Udruge, članovi upravnih ili izvršnih tijela u obavljanju svojih dužnosti u Udruzi dođu u situaciju da svojom odlukom ili drugim djelovanjem pogoduju sebi ili sebi bliskim osobama, a na štetu interesa drugih članova Udruge.

O svakom sukobu interesa odlučuje se posebno.

U ostvarivanju svojih članskih prava u Udruzi i uopće svojim djelovanjem u Udruzi, njezini članovi ne smiju svoj privatni interes stavljati iznad interesa i ciljeva radi kojih je Udruga osnovana.

Član Udruge koji se zatekne u sukobu interesa dužan je o tome bez odlaganja obavijestiti Upravni odbor i prestati obavljati radnje koje predstavljaju sukob interesa.

Članak 59.

Postoji li sukob interesa iz članka 58. Statuta odlučuje Upravni odbor.

O sukobu interesa Upravni odbor dužan je donijeti odluku u roku 30 dana od primitka obavijesti o postojanju sukoba interesa. Protiv odluke Upravnog odbora može se u roku 30 dana od dana primitka iste podnijeti prigovor Skupštini. Prigovor se rješava na prvoj redovnoj Skupštini Udruge.

Do donošenja odluke Skupštine na snazi je odluka Upravnog odbora. Odluka Skupštine je konačna.

U slučaju da se radi o sumnji na sukob interesa članice Upravnog odbora, ili člana njezine obitelji, o sukobu interesa odlučuje Skupština.

Odluku o sukobu interesa članice Upravnog odbora Skupština donosi na prvoj sljedećoj sjednici koja se mora održati u roku od 30 dana od dana saznanja za sukob interesa navedene članice. Odluka Skupštine je konačna.

Članak 60.

Pri odlučivanju o sukobu interesa Upravni odbor primjenjuje Statut i druge opće akte Udruge.

XVIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 61.

Ovaj Statut stupa na snagu danom donošenja, a primjenjuje se danom upisa u registar nadležnog tijela državne uprave.

Statut potpisuje vlastoručno, imenom i prezimenom, osoba koja je ovlaštena za zastupanje Udruge.

Danom stupanja na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Udruge od 17. prosinca 2020. godine.

U Zagrebu, 8. svibnja 2024.                                           

Amalija Jurjević Delišimunović Predsjednica Udruge

Print Friendly, PDF & Email